Sponser

Jumaat, 18 November 2011

Melahirkan Generasi Terbaik inspirasi ala Steve JOBS





Thomas Suarez : Seorang murid gred 6(kalau di Malaysia dalam darjah 6 lebih kurang) telah mengejutkan ramai peminat dan pengguna IT. Ini kerana bukan sahaja telah membangunkan apikasi untuk iPhone tetapi telah membuktikan kebolehan murid ini mempersembahkan kebolehannya berinteraksi di depan kalayak awam seolah-olah seorang CEO syarikat ternama. Melihat dari gaya persembahanya di dalam video ini, teringat pula kepada mendiang Steve Jobs pengasas Apple.

Tidak perlulah mahu melihat atau mencuba dahulu aplikasi yang disampaikan oleh murid ini, apa yang perlu menjadi fokus disini ialah bagaimana murid sebegini boleh menunjukkan kebolehannya sehingga ke tahap sebegini. Jika di Malaysia dapat melahirkan murid-murid yang serupa dengan Thomas Suarez alamat satu masa nanti kita ada seorang lagi Steve Jobs buatan Malaysia. Tapi bukan Steve Jobs ciplak sahaja ya. Yang pasti mesti yang original. Apapun kepada pendidik sekalian, cuba kita bentuk murid-murid kita sehingga menjadi seperti Thomas Suarez. Kalau tidak pun serupa sebaik-baiknya mempunyai wawasan yang sama dengan murid ini. Ok, layan dulu video ini.

   

Mindapendidik : Murid kita darjah 6 baru sahaja lepas UPSR, mereka darjah 6 sudah lepas buat pembentangan aplikasi terbaru. Hebat

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Adverleds Sponser

Dikuasakan oleh Blogger.
 

Minda Pendidik Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger