Sponser

Selasa, 28 Disember 2010

aSc Time Tables : Memudahkan pembinaan jadual waktu kelas dan matapelajaran sekolah.

Musim persekolahan sesi 2011 akan bermula tidak lama lagi. Oleh itu, pihak pentadbir sekolah tentu sedang bertungkus lumus menyiapkan pelbagai kemudaan asas dan pelbagai lagi perkara yang berkaitan sebelum sesi persekolahan bermula.
Bagi guru yang bertanggungjawab membina dan menyusun jadual waktu kelas serta matapelajaran. Menjadi kerumitan serta masalah yang amat membebankan jika tugasan diberikan dan perlu disiapkan dengan seberapa segera. Mungkin pelbagai cara dan kaedah akan digunakan untuk menyusun jadual waktu kelas serta matapelajaran supaya jaudal waktu tersebut mengikuti standard yang telah ditetapkan serta memastikan jadual waktu tersebut tidak bertembung dengan guru-guru lain dalam satu kelas yang sama. Itu adalah tugas yang amat rumit dan memerlukan pemerhatian serta kecekapan yang tinggi. Apatah lagi kalau jumlah guru yang sedikit dan pemhagian matapelajaran tidak adil. Tentu amat menyulitkan.

aSc Time Tables

Namun, masalah ini boleh diatasi dan mungkin dapat memudahkan pembinaan jadual waktu dengan lebih terancang dan mudah dengan menggunakan perisian aSc Time Tables ini. Perisian ini boleh digunakan dengan pelbagai bahasa termasuk bahasa Malaysia. Ini akan memudahkan penguna perisian ini memahami cara mengunakan perisian ini. Selain itu, bagi pengguna baru, tutorial juga ada disertakan dan tutorial ini akan mengajar anda menggunakan erisian ini dengan betul.

Kepada guru jadual waktu, janganlah teragak-agak mencuba perisian ini. Ianya boleh didapati di laman web berikut (klik) dan yang pastinya ianya adalah percuma. Cuma kalau mahu lebih dari perisian ini kenalah membeli perisian ini untuk mendapat versi lengkapnya. Tapi perisian yang versi percuma ini pun sudah cukup berguna bagi membina jadual waktu. Selamat mencuba..

mindapendidik : membuat jadual waktu secara manual dengan menggunakan kertas manila kad dan kertas berwarna bagi setiap guru. memang sakit nak buat sampai berpinar-pinar mata..

1 ulasan:

almunairi berkata...

Bagus sangat! saya dah cuba.
Ingin juga saya berkongsi mudahnya buat jadual waktu sekolah di sini.
Sila ke blog untuk hasil jadual yg saya dah cuba.
http://jadualsksbs.blogspot.com/p/panduan.html

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Adverleds Sponser

Dikuasakan oleh Blogger.
 

Minda Pendidik Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger