Sponser

Isnin, 16 Mei 2011

SELAMAT HARI GURU KE 40

Tanggal 16 Mei setiap tahun adalah tarikh paling bermakna buat seluruh warga pendidik di Malaysia. Selama 40 tahun sejak 1971, tarikh keramat 16 Mei ini meninggalkan kesan yang sangat bermakna kepada setiap insan yang bergelar guru. Tidak kira dia seorang Profesor yang berilmu tinggi, seorang ketua negara, seorang pegawai atau pengarah sesebuah jabatan atau syarikat terkenal, seorang penjual atau pekerja buruh binaan. Semuanya pernah merasa dididik oleh seorang guru biasa. Dari mula kita mengenal huruf A,B,C.. atau mengira 1,2,3.. semuanya adalah dimulakan oleh seorang guru. Oleh itu bila jasa seorang guru ini dihargai, segala usaha yang selama ini diberikan untuk mendidik kita menjadi orang berguna akan terasa dihargai.


Dewasa ini, tugas yang dipikul oleh seorang guru semakin mencabar. Dengan cabaran tahap pendidikan yang tinggi, mutu sosial murid yang semakin mencabar, kebijaksanaan ibubapa yang memerlukan setiap guru memerlukan iltizam yang tinggi bagi memastikan anak-anak mereka berjaya dan kesukaran serta cabaran mendidik dikawasan luar bandar terutama sekali dipedalaman. Warga pendidik terpaksa menjadikan cabaran-cabaran sebagai salah satu lumrah dalam sistem pendidikan pada zaman sekarang.


Sempena Sambutan hari guru yang ke 40 ini, kami di mindapendidik mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua warga pendidik. Tidak kira beliau seorang ustaz, guru silat, cikgu memasak, pensyarah ipta dan ipts, tukang ajar membuat perahu atau perabot dan sebagainya yang penting beliau adalah seseorang guru yang mendidik sesiapa sahaja. SELAMAT HARI GURU dari kami di mindapendidik.


“SELAMAT HARI GURU”

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Adverleds Sponser

Dikuasakan oleh Blogger.
 

Minda Pendidik Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger