Sponser

Selasa, 24 Mei 2011

CUTI SEKOLAH BERMULA..SELAMAT BERCUTI

Tinggal beberapa hari lagi musim cuti sekolah akan bermula. Namun ada sekolah dipedalaman seperti sudah bercuti walaupun murid-muridnya pergi ke sekolah. Kenapa hal ini berlaku? Ini kerana banyak guru-guru sudah bercuti awal. Yang tinggal hanyalah beberapa orang guru yang memang berasal dari tempat sekolah tersebut.

Kes begini memang sering berlaku. Asal dekat cuti sekolah sahaja mesti ramai yang pulang awal. Pemantauan dari PPD tidak ada menyebabkan sekolah-sekolah dipedalaman tutup awal. Kalau tidak percaya, pergilah memantau sekolah-sekolah dipedalaman sekarang. Gerenti banyak sekolah berjalan seperti biasa tetapi dengan jumlah guru yang kurang dari jumlah yang sebenar.

Kadang-kadang terfikir juga, kenapalah murid-murid sekolah pedalaman ini sukar mahu maju. Mungkin guru-guru di sekolah tersebut mungkin boleh menjawab soalan ini. Apapun, bagi sekolah yang menjalankan tanggungjawab seperti yang diamanahkan, ucapan tahniah diucapkan. Semoga amanah yang dijunjung itu akan menjadikan sekolah pedalaman menjadi lebih baik dan terkenal di Malaysia.

Dikesempatan ini, mindapendidik ingin mengucapkan selamat bercuti kepada seluruh warga pendidik dan juga anak didik semua. Gunakanlah masa cuti ini dengan kegiatan yang berfaedah dan berguna. Semoga semuanya selamat kembali ke sekolah 13 Jun ini.

SELAMAT BERCUTI..

mindapendidik: Sudah lama tidak balik ke kg halaman. Bertugas dipedalaman menyebabkan kampung halaman sentiasa jauh dimata.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Adverleds Sponser

Dikuasakan oleh Blogger.
 

Minda Pendidik Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger